lördag 30 oktober 2010

Kan inte hålla mig från vågen!!!

Åh blir nästan irriterad på mig själv när jag inte kan låta bli att ställa mig på vågen även denna vecka. Men resultatet var bra så det var ju tur... Lätt att bli nedslagen av den där apparaten som står på sovrumsgolvet...

Det är ju därför jag egentligen inte vill fokusera på vikt. För att liksom leva livet utan att tänka på kilon. Fast det är svårt att inte tänka på vikt när man vill bli lite smalare. Ja ni som är i samma sits som mig förstår vad jag menar tror jag. Man vill ha ett naturligt/normalt förhållningssätt till mat och motion men samtidigt vet man att det krävs lite extra kontroll av allt om man vill gå ner i vikt.

Ställ undan vågen då kanske man tänker. Ja, det kan man ju göra. Samtidigt vill jag hålla koll... Så det inte går uppåt i alla fall. Då hjälper det inte att man ställer in den i garderoben. Kanske får rycka ur batterierna? Haha.

Nåja, resultatet är ni väl nyfikna på nu då.

Vägde 70.6 kg imorse så det är ett minus på -0,9 kg sedan förra veckan. Och jag som knappt har tränat eller så. Bara ätit okej och inte gjort många utsvävningar. -4 kg totalt, ungefär.

Nöjd är jag med mig själv. För nu sitter jeansen bra igen! =) Och egentligen har det inte varit svårt eller speciellt uppoffrande om man tänker efter.

Får se hur det går framöver nu då. 22 november är ju nästa riktiga "check point".

Kommer säkert inte hålla mig borta från vågen nästa lördag heller... :-P

1 kommentar:

  1. Äsch, tror det ger en extra kick ibland att ställa sig på vågen :D

    SV: Ja, smaken är som baken :) Det var inget för mig i alla fall!

    SvaraRadera