onsdag 20 oktober 2010

Skviss!

Vet ni vad en skviss är för något? Nej det visste inte jag heller förut. I vanligt tal säger väl de flesta fönsterskrapa! Hehe... Hade lite "utbildning" och info om fönsterputs idag på jobbet så nu är jag jävlar i mig proffs på det, eller? Men skviss, hur låter det liksom? Jaja, man kanske skulle införskaffa sig en bra sådan att ha hemma för plastaskiten man köper på ICA blir det ju alltid ränder med. Och det har inte att göra med att man är dålig på att skrapa utan på att gummit är kasst.

Well, snacka om off topic-inlägg... Men det lät så fult... SKVISS! ;-) Låter snarare som en slags tvättsvamp.... Men det man tvättar fönstret heter faktiskt päls! Så nu vet ni det ;-)

Idag snöade det för andra gången i Umeå. Som tur var ligger det inte kvar på backen! Skall peta i mig lite mat nu och hoppas huvudvärken som knackar innanför pannbenet ger med sig. Bör gå en prommis också så man kommer igång igen. Ingen nästäppa idag i princip!

2 kommentarer:

  1. Skviss? Har aldrig ens hört det ordet! Tänker bara på swiss, och då som i marängswiss haha!

    Oh, snö! Jag längtar faktiskt efter lite snö, inte så att det ligger kvar och blir vinter nu men bara för att det är så fint med snöfall! :P

    SvaraRadera
  2. Lina: Haha jaaa!

    Ja det är ju fint med snö, men det skulle vara skönt om man bara behövde tycka det var fint och mysigt någon månad eller så... haha... Inte ända till april :P

    SvaraRadera