måndag 29 november 2010

En salig mix blev det idag

Hejsan!

Idag blev det ett litet mix-pass kan man väl säga. Jag började med 22 minuter crosstrainer och hade väl egentligen tänkt fortsätta men så ville jag träna ryggen också. Därför gick jag vidare till maskinerna. Väl där blev jag uttråkad, haha! Blev bara 3 maskiner och dryga 15 minuters träning.

Gick ner en våning och återgick till kondition istället. Löpbandet denna gång och jag höll på dryga 16 minuter. Sedan fick det vara nog tyckte jag, gjorde 100 situps och traskade hemåt. Rätt nöjd ändå även fast det blev lite ostrukturerat. Jag fick ju svettas!

Kändes bra att jag kunde hålla relativt OK tempo på löpbandet fortfarande trots att jag inte ens försökt mig på att jogga på riktigt länge. Jag knep 2 km på 15 minuter och då gick jag ju faktiskt en stund i början plus att jag hade ca 3-4% lutning på bandet under ett par minuter också. Orkade inte jogga snabbare än 8,5 km/h då jag hade den lutningen. Det gör ändå rätt stor skillnad om man höjer upp bandet bara lite grann. Blir bra mycket jobbigare!

3 kommentarer:

  1. Jag sneglade på löpbandet igår men vågade inte riktigt testa det- Jag ska göra det någon dag, vilket år som helst :-) haha.Bra jobbat iaf, å så skönt när man väl har gjort det...

    SvaraRadera
  2. Det är ju strongt att hoppa upp på löpbandet när du kört både crosstrainer och styrka, bra gjort :)
    Själv tycker jag att crosstrainern är jobbigare på något sätt. Jag får världens pump i benen på direkten och orkar inte många minuter. (dessutom får jag ont i knäna)

    SvaraRadera