tisdag 9 november 2010

Mätt och belåten!

Älskar känslan efter en måltid som varit nyttig och god. Man är mätt och tillfreds och man har ingen sån där dum ångesttanke som efter att man ätit t.ex en pizza. Nu känner jag förvisso ganska sällan skam efter jag ätit något onyttigt men ibland kommer det ju. Typ att man hade lika gärna kunnat ätit något annat och varit lika nöjd ändå.

Förstår ni vad jag menar? Det är väl ganska vanligt i alla fall bland oss tjejer att tänka så.

Idag blev det i alla fall stekt kycklingfilé till middag, wookgrönsaker, vanlig blandsallad med fetaost i samt tzatziki till det. Blir finfint i matlådan imorgon det!

4 kommentarer:

  1. till lunch köttfärssås och broccoli. Och till middag ciliconcarne med fullkorns ris! Haha, bara köttfärs :)

    SvaraRadera
  2. Köttfärssås & spaghetti till lunch, och pannkakor till middag - men det var bara för att jag var lat och trött och inte orkade göra något annat. :/
    Din mat lät sjukt god, var evigheter sen jag åt tzatziki!! Och det är ju grymt gott till kyckling också... blir ju hungrig igen, haha!

    SvaraRadera
  3. Förstår precis vad du menar! :D Åt någon skum soppa till kvällsmat men nyttig var den allt..

    SvaraRadera
  4. Om det inte tillhör vanligheterna att t.ex. käka en hamburgare eller pizza tycker jag inte man ska nojja sig :) Ibland vill man bara ha det för att det är gott. Hade jag ätit det för att jag varit för lat för att laga egen mat hade det varit en annan grej tror jag. Då hade jag skämts över lättjan tror jag.

    SvaraRadera