lördag 6 november 2010

Minus på vågen = lön för mödan!

Idag är en bra dag igen! Solen skiner utanför, frosten ligger fint på backen och frukostäggen är kokade! OCH ett fint minus visade sig på vågen! Tjoho! Tänk att det faktiskt går rätt bra nu! Inte bara ett fjuttigt hekto hit eller dit. Men jag är också väl medveten om att en platå kommer infinna sig framöver. Det gör den alltid. Men då får jag tänka på de senaste 2 veckornas fina minus och kämpa vidare. Eller hur?!

Så. Vågen idag stannade på 70.1 kg. Det vill säga ett minus på -0.5 kg sedan förra lördagen! Jag trodde jag skulle stå kvar på samma vikt eftersom jag drämde till med -0.9 kg förra veckan. Jag går ju inte ner i vikt så himla snabbt. En bra vecka brukar följas av en dålig/mindre bra vecka.

Men inte denna gång så det är jag tacksam för! På tre veckor har jag gått ner -1,9 kg. Det får jag vara nöjd med.

Total viktnedgång sedan 13 september: Ca 4,5 kg (jag vet inte exakt vikt när jag gjorde omstarten)

7 kommentarer:

  1. Härligt Emma :D Du peppar mig till att fortsätta kämpa på för ett minus på min vägning på onsdag! Är ju annars lätt hänt att låta helgen förstöra veckans bra jobb, men nej nej nej, inte den här gången! Nu ska jag släpa med mig sambon ut på en promenad i solskenet :) Ha en fortsatt trevlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Strålande! -1.9 kg på tre veckor är ju superbra!!!

    SvaraRadera
  3. Studentskan: Härligt att man kan peppa :D

    SvaraRadera
  4. Härligt! Alltid skönt med ett minus på vågen :)

    SvaraRadera
  5. Jag sa ju att det skulle bli minus! Härligt! :D

    Här är två bilder på klänningen bakifrån:
    http://linasliv.blogg.se/images/2010/dscn5493_115847591.jpg

    http://linasliv.blogg.se/images/2010/dscn5492_115847514.jpg

    SvaraRadera
  6. Va skönt. Det lilla gör att man känner man går åt rätt håll iaf :). Kämpa på. Kul du bloggar om det, verkligen. Som för min del kan behöva lite inspiration ibland. Bra blogg!! Och verkligen bra kämpat! :)

    SvaraRadera
  7. Jannica: tack så mycket!!! =)

    SvaraRadera