söndag 5 december 2010

Adventsträning

Bjöd hem en kompis på lite adventsfika tidigare idag och sedan traskade vi till IKSU för att träna en sväng. Jag körde 20 min på crosstrainer och 20 min på löpbandet. Det fick räcka.

På löpbandet blev det någon form av intervaller, fast jag hade väl ingen struktur egentligen, försökte gå 1 min och jogga 1 min. Hade även ända upp till 9% lutning. Var ganska jobbigt att försöka gå i 6 km/h då.

Efter konditionen lade jag mig ner på stretchytan och gjorde situps/crunches. Jag ligger efter med dem som fasen nu för jag har glömt bort dem flera gånger. Skall försöka hinna ikapp!  

3 kommentarer:

  1. Det är ju skitbra att gå 6km/h i 9% lutning, det måste jag testa någon dag!
    Hur många crunches är tänkt att du ska göra per vecka?

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra 3000 st fram till julafton. Men nu ligger jag på typ 1600 lite drygt! så bra mycket efter är jag!

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för att du klarar ditt mål med crunches i alla fall :D

    SvaraRadera