torsdag 23 december 2010

Julefrid

Snön ligger vit på taken...

Ja man kan ju konstatera att det blev en vit jul även i år. Och kall om det nu blir som förutspått! Nämligen närmare -30 grader imorgon. Burr! Och vi ska åka buss till A's föräldrar jättetidigt på morgonen.

Har ni stressat mycket inför julafton? Inte jag. Klapparna handlade jag ju redan i början på december så sedan dess har jag bara gått runt och gjort lite sånt som fallit mig i smaken. Typ bakat lite osv. Helt kravlöst.

Ikväll blir det lilla julafton här då vi ska öppna paketen vi fått från min familj. Det kändes onödigt att släpa med dem imorgon! Till varandra har vi inte köpt någonting. Även det ganska skönt! Man byter ju ändå bara pengar med varandra. Hade man kommit på någon smart grej att köpa som man vet att den andre har behov av är det väl en annan sak... När det är lite tanke bakom liksom. =) Nu kunde varken jag eller A komma på något personligt som vi önskade oss så då fick det vara!

Jag tycker det är skoj med julklappar dock. Det är kul att ge saker! Men helt ärligt så köper jag det jag vill ha själv. Och det är väl tur man har ekonomi nog att göra det. =) Var ju lite annat förut då man inte hade så mycket pengar. Då var det lättare att önska saker också. Det var alltid något man behövde!

Så ingen stress eller julklappshets. Ingen städhets heller... Jag sitter på arslet i soffan resten av kvällen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar