onsdag 6 april 2011

Invigning på riktigt!!

Idag blev det utepremiär! Både för min senaste löparjacka, mina skor och även joggingpremiär för min Garmin 305. Blev en kort runda för jag orkade fasiken inte mer än ca 2,7 km idag. Sedan gick jag sista 900 meterna hem.

Men trots grus i skorna, en puls som inte var av denna värld och en MP3 vars batteri dog så var det gött! Mycket, mycket roligare än det där dödstråkiga löpbandet på IKSU. Blev inte sådär mentalt trött som jag blir när jag nöter på det. Och det är bra för det betyder att jag snart kan öka på sträckan. Bara jag får lite bättre flås, haha.

Om ni klickar upp bilden nedan ser ni lite värden. Hade en medelpuls på 170 slag/minuten. Maxpuls 201 slag. Vilket låter konstigt med tanke på att jag har typ 196 eller något som maxpuls. Kanske mäter lite fel. Men med tanke på hur jobbigt det var större delen av tiden är jag inte förvånad om jag låg så nära max det bara går utan att kollapsa, haha :P

Jaja, nog om det. Det är väl eg. varv 2,3,4 som är intressanta för där joggade jag ju. 1 och 5 gick jag. Ja ni ser ju på tiden. Jag är relativt nöjd ändå med tanke på att jag faktiskt inte löptränat regelbundet eller ordentligt på väldigt länge.

1 kommentar:

  1. Tjena snygging! Du har en award att hämta i min blogg! Du behöver inte göra den eller så, men bara så att du vet att du är med på min lista bland bloggar jag gillar lite extra mycket! :)

    SvaraRadera