torsdag 12 maj 2011

Blåsigt + nytt smink

Idag blåser det kraftigt här i stan. Men solen skiner, fast SMHI sa att det skulle vara mulet/regn. Men det kanske kommer sedan...

Paketet jag hämtade igår var ett från ELF. Beställde mineralfoundation, rouge och concealer. Kan inte uttala mig om foundationen (skriver man så?) för jag har bara provat den i en dag och jag tog väldigt lite på mig. Men rouget var grymt bra! Förvånande mycket pigment så man behöver bara pyttelite. Och billigt... 36 kr! Som ni ser på bilden tog jag färgen "Rose".

Försöker på nedre bilden visa hur färgen ser ut på armen, men det var svårt att fota sin egen arm och samtidigt få till fokus, men ni ser på ett ungefär! Blir väl olika mörkt/ljust beroende på vad man har för ljusstyrka på datorskärmen. Tror det blir snyggt när man blir solbränd i alla fall.


Nu sitter jag och smälter maten. Snart blir det en jogging/promenadrunda. Får se hur mycket jag orkar springa. Får hoppas inte skavsåret börjar jävlas. För tror ni jag köpte plåser idag? Nej, nej...

Förresten träffade jag på Sophia idag på jobbet. Blev lite ställd när någon ropade mitt namn bakom ryggen, haha. Det brukar oftast vara folk som skriker "Du" eller "Stäääädet" efter en, och sedan följer någon dum fråga eller gnäll om hur skitigt det är på IKSU.... :-P Så ursäkta om jag verkade lite flummig ;-)

3 kommentarer:

  1. Är lite sugen på att prova ELF faktiskt! Det är ju så sjukt billigt och om det är bra också är det ju alldeles underbart! :D

    SvaraRadera
  2. :D ja visst var du flummig och så tänkte jag att du kanske inte heter Emma, så jag tänkte inte mer på det :)

    SvaraRadera
  3. Just det ja jag vill ju också beställa... ska gå in på sidan och kolla in vad jag vill ha så jag kan beställa med dig nästa gång du ska ha något :)

    SvaraRadera