onsdag 4 maj 2011

Flyt i löpningen

Idag kände jag för första gången på länge att jag hade lite flyt i löpningen och inte bara hasade mig fram. Det är en skön känsla. Inte för att jag springer så snabbt, men det spelar inte mig så stor roll. Jag gillar förvisso att slå mina egna rekord men det är inte superviktigt utan jag springer hellre längre sträckor i samma hastighet.

Men som sagt, det är skönt att det börjar kännas lite, lite lättare eftersom det annars är så enkelt att ge upp. Om man inte märker någon förbättring. Men det är en bit kvar innan jag kan få den där sköna känslan när jag springer. Då benen går av sig själv och andningen känns klockren. Men, det kommer! Vänta bara! =)

2 kommentarer:

  1. Längtar tills den där känslan kommer. Just nu ska bara mina fötter slippa krampen (som kommer när jag springer) och sen ska jag skaffa mig världens bästa kondis:). Så kul när man längtar efter det och inte fasar för det längre utan man verkligen vill ut och springa! Just för att man kan (inte kunnat på ett bra tag liksom...).

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det kändes bra :D

    SvaraRadera