tisdag 24 maj 2011

Indoor Walking - en utvärdering

Så har jag alltså testat denna, för mig, nya träningsform. Och jag gillade det faktiskt. Det var ungefär uppbyggt som ett spinningpass fast man står och "joggar" på en crosstrainer typ. Passet jag var på var 40 minuter långt och det kändes lagom för mig. Jag tror jag skulle bli uttråkad om det var längre faktiskt...

Körde järnet i alla fall och svetten lackade, hehe.

Instruktören hade gjort passet i två etapper med lite återhämtning i mitten. Det var backar, tempoökningar och raksträckor. På slutet skulle man pressa ner hälarna så hårt man kunde och bara mata, mata tills man inte orkade mer. Då höll jag på att få kramp i vaden, men som tur var klarade jag mig.

Kommer definitivt gå igen. Jag tror det är ett bra komplement till löpningen eftersom det blir skonsamt för knän och ben. Är ju bra för de flesta också eftersom man kan anpassa passet efter sig själv. Även en helt otränad klarar av det.

Nu dusch, är helt genomsvettig! Var helt sjukt varmt i rummet också... Undrar om de inte fått AC'n att funka riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar