torsdag 16 juni 2011

Packa liten kappsäck

Har köpt en liten kabinväska som jag skall packa inför morgondagens tripp till Stockholm. Är en del jag vill ha med "ifall att". Men jag inser ju att jag inte kan packa för tungt heller för man får bara ha 10 kg i handbagaget... Och ifall man shoppar något där nere vill man ju ha plats för det på hemvägen med =)

Är nervös inför imorgon för jag ska flyga ensam, vilket jag aldrig har gjort förr. Och är man lite flygrädd blir det extra nervöst... Sen är det olika grejer jag vet att jag inte behöver noja över men som jag ändå gör. Eftersom jag inte har något bagage som skall checkas in står det att jag kan gå direkt till gaten och vänta... bara jag har resehandlingarna med mig. Så här i Umeå är det ju inga problem eftersom det typ finns 4 gater.

Men på Arlanda då? Hur vet man vilken gate man ska till om man inte har boardingcard? Fast, det står väl antagligen flightnummer på någon informationstavla... Så det ÄR ju inget problem att hitta egentligen men ändå ska jag noja över såna där grejer och det hela bottnar nog i rädslan för själva flygresan tror jag. Då blir allt annat runtomkring jobbigt med.

Sen den här nojan också: Tänk om de nekar mig att gå igenom med min väska för att den är för stor... MEN enl lappen på väskan är den ju mindre än största måtten som är tillåtna på handbagage hos Norwegian. Men ÄNDÅ ska jag gå och tänka på det där. Och vad är det värsta som kan hända? Jo att jag måste checka in väskan.... 

Blir less på mig själv, hahaha! Alla andra blir nog också less... :-P

3 kommentarer:

  1. Haha, du tänker ju som jag skulle ha gjort! Men jag tror att allt löser sig. Och det finns alltid en massa folk att fråga om det skulle vara något. Och ibland räcker det med att se hjälplös ut och snurra runt några varv, så kommer någon fram och frågar om man vill ha hjälp... :D

    Hoppas att resan går bra och att du får en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Kommer du bara till inrikesterminalen på arlanda så är det inga problem. Det brukar stå både flightnr och destination på infotavlorna. Dessutom finns det personal på plats att fråga, så detta kommer gå toppen.
    Hoppas du får skoj i STHLM :)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg intressant. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via mail så kan vi prata vidare. lisette.andersson@goviral.com

    Med vänliga hälsningar,

    SvaraRadera