tisdag 19 juli 2011

Semesterträning?

Tre dagar kvar till den omtalade semestern. Och visst är det lätt att släppa på alla tyglar och bara slappa i fyra veckor. Men jag hade tänkt försöka mig på träning i viss mån i alla fall.

Inga krav dock för det känns bara jobbigt i nuläget. Men jag vill få till lite jogging åtminstone! Och promenader! Så man kan dricka lite vin och äta en och annan grillmiddag utan att gå upp 4 kg på en månad :-P

Förra veckan blev det två pass, stryketräning i onsdags och zumba i fredags! Riktigt kul med zumban faktiskt och det märktes att man inte kört på ett tag för jag hängde inte med i allt riktigt, hehe. Men det gör inte så mycket tycker jag... Man kan hoppa lite hit och dit ändå om man inte kan exakt alla steg.

Ingen träning hittills denna vecka, men kanske imorgon! Beror lite på väder och vind!

2 kommentarer:

  1. Ja, varför ska inte motionärer vila när elitidrottare gör det? Vår träning är säkert lika "jobbig" för oss som deras är för dem, så varför periodiserar de sin träning, när inte motionärer gör det?
    Så jag tycker man kan ta det lugnare på sommaren och ofta blir semestern mer aktiv på ett eller annat sätt, så Njut av sommaren! :)

    SvaraRadera
  2. Man måste få ta det lite lugnt, men helt rätt inställning att åtminstone få till några promenader och joggingturer!

    SvaraRadera