måndag 1 augusti 2011

Grötfrukost

Senaste veckan har jag ätit gröt i princip varje dag till frukost. Det är ingenting jag vanligtvis gör då jag inte velat skramla runt med micron etc när A ligger och sover 05 på morgnarna. Men det kanske går att lösa, typ stänga sovrumsdörren, haha. Gröt är ju faktiskt en bra frukost för mig då jag håller mig behagligt mätt länge.


Bara havregrynsgröt och mjölk är inte så gott. Men med blåbär eller hallon i blir det faktiskt okej. Brukar ha på lite flytande honung också, för sötmans skull. Bättre än socker.

Blev en prommis idag också, till universitetet och hem igen då A skulle lämna igen några böcker han lånat. Imorgon ska vi nog ner till stan, kanske kan gå dit. Blir ju en lagom bit att gå (tar ca. 40 minuter).

6 kommentarer:

  1. Härligt!

    Sonen fick faktiskt havregrynsgröt med hallon imorse till frukost och det sa bara swisch så var allt uppätet :)

    SvaraRadera
  2. Jaa, gröt med bär på är mumsigt :)

    SV: Tack så jättemycket :)

    SvaraRadera
  3. Haha, tack Emma :) Hemma nu några dagar iaf. Hoppas allt är bra med dig?

    SvaraRadera
  4. Jag gör en egen grynblandning med fiberhavregryn som bas sen möljer jag ner massa olika gryn, hackade nötter, torkade gojibär och andra nyttigheter! Så gott! :)

    SvaraRadera
  5. Jag önskar verkligen att jag tyckte om gröt. Det är en sådan bra frukost! Men icke. :(

    SvaraRadera