lördag 10 september 2011

Nässelutslag

I söndags började det klia lite lätt på armarna... Tänkte inte mer på det utan det går väl över, typ. I tisdags kliade det på smalbenen. Tänkte inte heller då så mycket på det för jag brukar kunna få klåda när jag blir torr så det var väl något sånt tänkte jag. Smörjt mig ordentligt osv osv.

Men sen har det kliat mer eller mindre hela veckan för att eskalera igår... Det var inte överjävligt (eftersom jag är ganska van vid att det kliar då) men ändå så pass mycket att jag tyckte det var konstigt... Smörjde armarna med Mildison och kollade sedan på benen. Vit och rödprickiga. Ända upp på låren... :( Mest vita "fläckar" nu.

Tog en allergitablett innan jag skulle lägga mig och tror inte jag kliat i sömnen. Har tagit en till idag också så får se om utslagen försvinner.

Misstänker lite olika saker som kan ha utlöst detta. Så har försökt eliminera problemen så får jag se sedan om det går till sig

Fick ett sånt här anfall när jag var yngre en gång. Fast mycket värre. Men då var det tvättmedel (Ariel) som var utlösaren men nu har vi inte bytt nåt medel så det är något annat. Kläder eller dylikt. Kanske arbetskläderna, jag vet inte...

Jag törs inte duscha för då kan det bli värre (om det beror på torrhet) och vågar inte bli för varm eftersom värme gör saken värre... Så ingen träning :-(

Kan meddela att jag är LESS.

3 kommentarer:

  1. Äach vad jobbigt! Jag har inte haft nässelutuslag hela tiden någong gång, men hade köldalleregi när jag var yngre, men bar då jag utsattes för kraftig kyla och så försvann det när jag värmde mig.

    Hoppas det går över, för skönt är det inte!

    SvaraRadera
  2. Åh så tråkigt, jag om ngn vet hur du känner dig. Hoppas att du hittar förklaringen för denna gång så att du kan undvika att få utslagen igen. Take care!

    SvaraRadera
  3. En kollega fick oxå nässelutslag nyligen, till henne sa vårdcentralen att det var en reaktion på förkylningen. Hon fick cortison.

    Hoppas det löser sig snabbt för dig, inget vidare att gå runt och klia :(

    SvaraRadera