fredag 14 oktober 2011

Härliga helg!

Är inne i en sån där period då jag liksom lever för helgerna ungefär. Och nu är det fredagkväll = veckans bästa stund. Man har hela jobbveckan bakom sig och två sovmornar framför sig! Så skönt.

När jag kom hem tidigare var jag så himla trött. La mig i soffan för en tupplur och råkade sova, hör och häpna, till kl 18! Nästan 3 timmar... A hade också somnat därför var det ingen som väckte mig, haha. Lär ju inte somna tidigt ikväll då.

Idag blev det ett litet fail i kosthållningen också. Glömde göra ordning matlådan igårkväll, kom på det imorse då jag i vanlig ordning skulle ta den ur kylen och upptäcker att det bara ligger kött i den, inga grönsaker eller sås. Hade inte tid att ställa mig och wooka eller koka några grönsaker den tiden direkt. Tänkte att jag får ta det bästa av det sämsta på jobbet = en bulgursallad med kyckling. Men när jag skulle köpa den fanns det inga! Så det fick bli en baguette med kyckling istället... Den ville inte magen ha kände jag efteråt. Vad snabbt man ställer om sig ändå...

Lite synd att det inte ligger någon butik närmare IKSU faktiskt. Då hade man ju kunnat kila dit och handla något, eller plocka egen sallad. Tar ju ändå ett tag att gå till Ålidhem, handla och sedan gå tillbaka.

Jaja, styrde upp en form med tacogratäng till middag så det blev ju bra mat i alla fall! =)

1 kommentar: