tisdag 15 juni 2010

Dagens intag

Idag har jag ätit 1537 kcal hittills. Kommer nog bli något att fika innan kvällen är över också skulle jag tro. Men överlag är jag nöjd. Som bilder nedan visar så ligger jag runt 40% kolhydrater idag. Enl. VK ska man ha mellan 50-60% men jag vill äta något mindre som jag skrivit tidigare, men alltså inte utesluta helt. Fettprocenten ligger inom ramarna för vad som är OK enl. VK och tårtbiten med protein i överkant, men det gör inte så mycket.

Man kan ju säga att jag tog några andelar från kolhydraterna och "gav" till proteinbiten istället! Får se vad det slutar på totalt idag
Middagen blev lätt. Kyckling med sallad, bladspenat, fetaost och tzatziki. Åt också två knäckebröd utan någonting på, till det. Gott var det i alla fall. Imorgon ska jag äta samma till lunch men då har jag fullkornsris till också

3 kommentarer:

  1. Ser mycket gott ut! :o) Mat som inte blir en tung klump i magen gillas starkt!

    Apropå din kommentar på min sida om att det blev fel adress ... Det blir så under lång tid efter det att man bytt adress. Den gamla skriver man av bara farten. :o)

    SvaraRadera
  2. Oj vad gott det där såg ut att vara! Och duktigt med intagen :)

    Peppkram

    SvaraRadera
  3. smarrig tallrik!

    bra att hitta sätt att hålla koll på sina intag!

    SvaraRadera