onsdag 23 juni 2010

Det dåliga samvetet

Jag är en sån som kan få dåligt samvete för att jag är inne en solig dag eller sover längre än till 09.00 på en ledig dag. Idag är en sådan dag. Jag gick ju hem tidigare idag från jobbet. Och efter mitt förra inlägg har jag städat kök, sovrum och vardagsrum, rengjort fläktfiltret och diskat. ÄNDÅ känner jag hur det gnager att jag inte gjort tillräckligt för idag. Är man inte knäpp så säg?!

Kanske det är en tjejgrej? Tycker aldrig att killar verkar ha dåligt samvete för att de inte städat, diskat eller tvättat när de är hemma och har all tid i världen till övers.

Min tanke var att överlåta badrumsstädningen åt A och lite sånt småjox som är kvar... Men nu tänker jag att jag borde göra det också för annars är ju allt annat jag redan gjort ogjort... fattar ni vad jag menar? Att det inte är värt något...

Ja äh, lite förvirrat inlägg men det känns så typiskt oss kvinnor att alltid vara de som får dåligt samvete över såna där saker... Att människor dömer en för att man inte har ett kliniskt rent hem t.ex.

Näe, nu går jag och köper kakao så jag kan göra kladdkaka till imorgon... blir king det! =)

5 kommentarer:

  1. Samma här,sitter fortfarande inne när det är jättefint väder ute :p xD

    SvaraRadera
  2. Jooo då, så känner jag också. Och allt man bakar/ lagar måste vara perfekt annars är det inte tillräckligt. Min sambo skulle säkert köpt färdig tårta och bara ha färdiga kakor och bullar om det vore kalas medan jag gärna bakar eget om jag hinner. Sen har ju vi kvinnor en förmåga att känna att vi måste alltid vara steget bättre än en annan kvinna vi känner väl.. liiite bättre, lite smalare, lite snyggare, lite trevligare, lite mer hushållsam osv osv

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig, trots förvirringen! Särskilt det där med att det man gjort känns ogjort om inte allt blir klart liksom, eller ja... du fattar :p

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har!
    Kolla gärna in min nya blogg!

    SvaraRadera
  5. Måste va en tjejgrej ;) Åh kakao...trots massa popcorn och marianngodisar blev jag nu chokladsugen!

    SvaraRadera