onsdag 23 juni 2010

Städa hemma är kul (inte)

Gick hem tidigare idag eftersom jag ska jobba på fredag morgon några timmar. Ägnar mig åt att städa upp lite hemma... torka golv bland annat. Och det är så himla drygt!! Varmt är det också! Borde väl sitta ute och sola mig lite men man måste ju faktiskt fixa lite fint hemma innan Midsommarafton tycker jag. Skönt att slippa tänka på städning etc i helgen. Imorgon kommer A's mamma på middag också så då hinner man ändå inte, och så vill man väl inte ha lortigt när svärföräldrar kommer och gästar! =)

Har gjort klart i köket nu och ska ge mig på sovrum och vardagsrum strax. Får väl vara glad att man bara har 60 kvm att rengöra :-P Sedan ska jag nog ta en prommis eller kanske jogga? Får se hur slut jag blir, haha. Går an som en dåre här hemma så jag blir helt svettig! =)

Om jag hinner ska jag baka lite fika åt mina jobbarkompisar sedan också. Så blir det en liten avslutningsfika imorgon åtminstone. E och K går på semester nu efter helgen och sedan träffar jag i alla fall inte E förrän i slutet på juli! K och jag bor ju nästan grannar så vi ses väl ändå! :-P
 
Tips på något som är gott men relativt enkelt/snabbt att baka?

2 kommentarer: