tisdag 8 juni 2010

Solig eftermiddag

Härligt när solen skiner! Känns som man alltid lever upp lite mer när det är finväder, eller vad säger ni? Samtidigt känns det som ett måste att vara ute och greja så fort det strålar lite från himlen. ;-) Kanske för att vi i Sverige får så pass lite solljus per år, hehe!

Dagen har hittills varit till belåtenhet. Frukost och lunch var riktigt bra. Kycklingen som jag stekte i ugnen igår blev mycket god! Hade ris och en klick creme fraiche med vitlökssmak till det bara. Dock inga grönsaker tyvärr... Fick fungera ändå! Frukosten är det "gamla vanliga" för mig - yoghurt och ägg. Äter nästan alltid det!

Middag vet jag inte riktigt vad man skall laga dock. Något med köttfärs kanske... Har lite dåligt med idéer idag. Vad gör ni för middag???

Sedan ska jag i alla fall ut och promenera igen och hoppas jag slipper myggbett denna gång! Får alltid så stora bulor av myggbett... Är kanske lite halvallergisk mot dem?

3 kommentarer:

  1. Här blir det ugnsstekt kyckling till middag, med lite grönsaker även dem tillagade i ugnen. Smidigt när maten sköter sig själv, då kan jag läsa bloggar ist ;)

    SvaraRadera
  2. Min middag blev risgrynsgröt, haha. Orkar inte laga något och när tandfan ska bråka så vill jag ha "mjuk" mat. :/

    SvaraRadera
  3. Skulle nog gissa på att du är allergisk mot betten. Jag är allergisk mot de flesta bett, inte dödligt allergisk utan får större reaktion än andra och precis sådär blir mina myggbett också :)

    Peppkram

    SvaraRadera