tisdag 26 oktober 2010

High Fat i all ära men ...

Jag har alltid kört en "egen" variant av Low Carb när jag har dietat, eller vad man skall kalla det. Skall man gå efter LCHF-boken får jag nog underkänt. Men jag kan inte med det här med att äta så fett som möjligt. Inte heller att gegga ihop saker och ting till en sörja. Inte för att det har något att göra med LCHF, hur man väljer att tillreda sin mat kanske...

Visst, en röra med kyckling eller något i tillsammans med curry-creme fraiche fungerar ju. Men inte bara gegga ihop något bara för att man ska äta fett. Jag gillar att ha det uppdelat på tallriken. Grönsaker, proteinet och ev. sås. Blandas kan det göra i magen... haha! Tycker inte det ser gott ut med en stor geggig klump av majonnäs på tallriken. En liten sked däremot, är gott =)

Jag har heller nästan aldrig extra fett på maten. Göra jag en gryta med grädde använder jag matlagningsgrädde, inte vispgrädde som man ska göra enl LCHF. Jag tycker det blir för mastigt. Jag kan däremot ta olja på salladen om jag inte har sås till osv.

Jag måste ju på något vis ha gjort rätt till viss del i alla fall. För jag har ju gått ner i vikt. Både nu senaste svängen och tidigare.

Alla är vi olika men detta fungerar ju för mig i alla fall.

Hur äter ni? När får ni bäst resultat?

1 kommentar:

  1. Äter som du och har fått till 12 kg viktminskning på knappt 2 mån. Blev inte ens hälften av det med lchf på samma tid.

    SvaraRadera