måndag 11 oktober 2010

Tjohej allesammans, nu är det nya tag som gäller!

Ja jävlar i mig vad sporrad man är nu... Ni skulle bara veta, hehe. Nej, skämt åsido, idag har varit en sådan där "jag är suuugen-dag". Sugen på ALLT med kolhydrater. Men jag har inte gett efter, förutom morgonsmörgåsen då, men den tänker jag fortsätta äta som vanligt. 

Lunchen blev helstekt fläskfilé med grönsaker och tzatziki som var kvar sen i lördags. Nu när jag kom hem har jag ätit en skål yoghurt med mandlar i så jag klarar mig nog till middagstid skulle jag tro. Så, man får väl säga att man är på banan igen. Just nu känner jag inget speciellt sug heller vilket är bra. Men framåt kvällen lär det väl återuppstå ...

Det bästa sättet att återgå till sina goda vanor är väl att bara göra det. Bestämma sig att nu är det fasen sluttramsat, nu ska jag inte äta mera skräp, tomma kalorier och sånt jag får ont i magen av!

I övrigt har jag träningsvärk i låren idag. Även lite ont i smalbenen. Vet inte om det beror på benhinnorna eller musklerna där ikring. Har smugit sig på under dagen. Jag brukar inte ha speciellt mycket benhinneproblem så det verkar konstigt. Å andra sidan var det ju 100 år sedan man joggade så inte konstigt det blir lite överansträngt. Men jag tar det lite lugnt nu ikväll så får man se hur det känns imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar