söndag 10 oktober 2010

Kostkatastrof

Det hela började med Kanelbullens Dag.... Nej, men det har stoppats in både ett och annat denna vecka kan jag tala om. På fredagen hade K med sig Butterkaka som vi alla glatt åt av. Inte bara en bit utan TRE. Sedan så åt jag 3 mackor igår, en till frukost och två till mellanmål. Allt för att jag inte orkade göra i ordning något!!

Middagen blev dock okej, fläskfilé med grönsaker och tzatziki. Men vad händer, tror ni? Jo jag ger efter för godisdjävulen och äter både chips och en 30 g chokladkaka (mörk). Återigen bara "för att".

Idag har maten inte heller varit speciellt bra ur någon synpunkt förutom frukosten. Den bestod av yoghurt och äggsmörgås + kaffe. Sedan joggade jag ju, kom hem, käkade ytterligare ett kokt ägg och for ner på stan. Strosade runt och sedan kom vi på idén att fika på Wayne's. Där blev det middag istället och jag tog en tacotallrik. Köttfärs, nachos och grönsaker + gräddfil och salsa.

Ja det tar inte slut där.... Nu har jag svålat i mig tre mackor med ost och druckit en mugg med oboy. Återigen för att jag inte orkat göra iordning något vettigare att äta. Samt att suget efter kolhydrater har triggats efter helgens ätande. Som det känns nu skulle jag lätt kunna trycka i mig godis, chips, kakor... You name it.... bara för att jag är sötsugen.

Jaja, har inte dåligt samvete men kan samtidigt tycka att det var dumt. Okej om man slarvar en dag i veckan men flera? Nej det är inte OK om man vill gå ner i vikt. MEN ny vecka imorgon och då är det bara att hoppa upp på hästen igen och ge järnet.

Jag ger mig icke!

PS. Mitt "staff" för allt ätande är ont i magen kan jag meddela... uscha!

7 kommentarer:

  1. Mja, jag vet inte riktigt... :p Den elfte mars var datumet vi blev tillsammans, och jag har även alltid gillat nummret 11, tyckte det var mitt "turnummer" när jag var yngre haha. Så 11/11 2011 blev ju lite speciellt då :p

    SvaraRadera
  2. Ajdå, ja, det är bara att göra det bästa av situationen och köra för fullt nästa vecka :D

    Sv: Ja, jag vet att det finns såna pass som påminner om varandra. På Functional Moves använder man till viss del sin egen kroppsvikt men man använder också viktplattor! Det är utfall, dips på brädan, knäböj etc.

    SvaraRadera
  3. Det måste vara något just den här veckan.. för jag har också total spårat. Hade blivit så duktig med nyttiga vanor och träning - och den här veckan försvann all inspiration och motivation. Som att sticka hål på en ballong! Hur tar man sig tillbaka på the right track?

    SvaraRadera
  4. Är det nåt som "går"? Jag har också varit svajig med kosthållningen på sistone. Men helt rätt, ny vecka imorgon.

    SvaraRadera
  5. Vet hur det kan vara! Har jag bröd hemma är det lätt att äta mackor till middag istället för att laga riktigt mat. Här hemma brukar vi steka oss ett par hamburgare de dagar vi inte orkar eller har lust att laga något mer avancerat. Det finns färdiga frysta hamburgare från Ica som innehåller 98% kött och 0 g kolhydrater. Riktigt bra med andra ord, snabbt fixat och mycket bättre än mackor.

    SvaraRadera
  6. Dessi: Ja de hamburgarna är jättebra och goda! Vi brukar också ha såna hemma och steka på. Ofta är det mellanmålen som blir knas för mig om jag inte har något "snabbt" hemma, typ keso eller frukt.

    SvaraRadera
  7. Ja, nu jäklar får vi kämpa! Tack för all peppning i min blogg, du är så rar!

    SvaraRadera