söndag 21 november 2010

Gör promenaden/joggingrundan snäppet jobbigare

Ett tämligen enkelt sätt att göra sin promenad eller joggingrunda lite jobbigare är att lägga in lite olika övningar längs vägen.

Värm upp som vanligt genom att gå raskt eller jogga i skön "uppvärmningstakt". Sedan börjar ni som vanligt gå/jogga några minuter. Bestäm själva hur länge, men låt oss här säga 5 minuter. Sedan stannar ni av för att göra övning nummer 1. Fortsätt sedan gå/jogga 5 minuter till och stanna av för att göra övning nummer 2. Håll på så under hela rundan och avsluta med nedvarvning och stretch! Välj själv hur många reps av varje övning du vill göra, utifrån hur jobbigt du vill ha det ;-)

Här är några tips på några övningar ni kan göra i alla fall. Finns ju massor av andra också. Välj själv i vilken ordning ni vill göra dem. Klicka på länkarna om ni vill se videos på hur man utför övningen

Telemarkshopp

Ut och träna med er nu. Förbered er på att höja pulsen lite, hehe!  
Lycka till!!

3 kommentarer:

  1. Körde du ett pass själv oxå? :D

    SvaraRadera
  2. Kul du la upp lite sånt, bra!!!! Ska allt testa :) Ja brukar ibland göra så att när de kommer en uppförsbacke så böjer jag på benen ordentligt och går även baklänges, då känns de i vaderna :) Ska försöka jogga men mina lungor är inte de bästa då jag rökt så blir så himla anfådd. men jag ska allt testa ngn gång :):)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar stanna vid bänken och göra triceparmhävningar, bränner gott!

    SvaraRadera