söndag 14 november 2010

Ingen vägning denna vecka, uppenbarligen

Jag glömde väga mig igår. Och idag har jag INGEN lust att ställa mig på den där tingesten inne i sovrummet. Har ärligt talat svullat hela helgen. Började i fredags med två hemmagjorda hamburgare MED (förvisso grova) bröd. Jag var mätt efter en egentligen men tryckte i mig en till ändå! Kötten vägde väl kanske 90 gram så det var inga jätteburgare... Men ändå.

Sedan har det varit naturchips, mörk choklad, hemmagjord pizza, pasta, mackor, korv med bröd, CocaCola, nämnde jag BRÖD eller? :-P Jisses...

Så... jag antar att jag lagt på mig massor med vätska. Garanterat minst 1 kg. Så nej... jag vill inte se sanningen i vitögat denna helg. Lär ju få vara kvar på "70-talet" ett bra tag till...

Varför har jag gjort såhär kan man ju undra då? Tja, dålig karaktär kanske? Eller så för att jag ska ha mens om en vecka lite drygt... Men jag ska inte skylla på det för nog fasen borde jag lärt mig att tygla mina PMS-cravings vid det här laget. Men det är väl den bästa ursäkten jag kan komma på.

Skärpning för böveln! 

4 kommentarer:

  1. Du var inne på rätt spår, du gjorde det för att du just då ville äta det. Ingen idé att skylla på varken PMS eller disciplin, utan du åt för att du vill. Å huvudsaken var att du njöt under tiden å tyckte det var gott.:-)

    SvaraRadera
  2. True! =) Men till veckan blir det nyttigt igen ;)

    SvaraRadera
  3. Huvudsaken är ju att du inser vart det gick snett och justerar till nästa gång ;)
    Och när ska man få äta hamburgare om inte på helgerna? Hihi, jag kan inte förbjuda mig själv att äta såna grejer, för då slutar det med att jag svullar. Tycker du var duktig som tog grovt bröd, och istället för att ha dåligt samvete så tänk över vad du gjorde bra. Slutade du äta när du var mätt, ex. Njöt du av maten? Osv.
    Bättre att göra nästan rätt än helt fel.

    Stor peppkram på dig!

    SvaraRadera