onsdag 10 november 2010

Lite besviken

Dagens zumbapass var sådär måste jag säga. Så jag är lite besviken. För det första så var det tydligen något fel på ljudet så instruktören kunde inte höja volymen. Därmed blev det ju lite "stelt" och folk släppte liksom aldrig loss.

Sedan var instruktören också ny och alla måste ju "skolas in". Men i vissa låtar tyckte jag vi dansade lite i otakt så då blev det ju inte att man tog ut sig ordentligt eftersom man inte fattade vilken takt man skulle göra stegen i! Var lite för lugna steg också, jag vill gärna ha lite mer intensiva rörelser faktiskt och mer hopp! Men det kanske berodde lite på hela stämningen också, vem vet.

Sedan sprang folk ut och in, pratade med varandra och höll på. FAN vad jag hatar det. Ska man gå på pass så pratar man inte med kompisen hela passet igenom!!!  Prata för all del före och efter men inte undertiden! Ni som gör så förstör för alla andra som är där för att träna seriöst och inte prata om senaste statusen på Facebook... typ. Fräs! Respektlöst mot instruktören också.

Men, men, jag fick ju röra mig i alla fall och pulsen var väl högre än normalt! Och lågintensivt är inte fy skam det heller!

Nu dusch!

3 kommentarer:

  1. Snack under passen!?! Så dåligt!!! Instruktören skulle ha sagt ifrån! Om nu inte hon varit så ny förstås...

    SvaraRadera
  2. oj, låter inte som att det var världens bästa pass. Springa ut och in och prata med varandra- det är inte schysst men det var nog för att hela situationen blev så konstig men ändå.
    Förstår dig.

    SvaraRadera
  3. Det är det värsta som finns när folk pratar på passen. Men som instruktör är det tyvärr väldigt svårt att säga ifrån. Jag brukar försöka blänga lite på dem som tjattrar för mkt när jag instruerar ;)

    SvaraRadera