lördag 13 november 2010

Städning

Man hinner ju knappt att städa på vardagarna eftersom det blir mörkt så snabbt. Man får det inte riktigt rent om det är dunkelt ljus. Men idag har jag rivit av det värsta här hemma. Dammråttorna hade byggt bo i hörnen om man säger så. Inte det roligaste lördagsgörat, men man måste ju ibland.

Herregud att en enda katt (ja plus vi två då förstås... men vi har inte päls!) kan göra det så sjukt dammigt fort. Vi ska inte snacka om hur det ser ut på baksidan av gardinerna. Någon som känner igen sig? :-P

Blev en ordentlig sovmorgon i morse. Vaknade först vid 06 och var hungrig, är ju van att äta frukost vid 05. Lyckades somna om och vaknade 09 istället, men sen halvsov vi ända till 10! Skönt! Ibland behöver man det, fast jag gillar att stiga upp mellan 08-09 på helgen för då känns det som man får så lång dag!

Vet inte vad som sker i övrigt idag. Inget speciellt skulle jag tro.

Vad gör ni?

1 kommentar:

  1. damm finns de mkt av :P min hund fäller som bara den men hon ska löpa snart så nog därför :P skönt med sovmoron, de behövs så man kan ta nya tag :D kul du kör yoga, hade jag med viljat men klarar inte av sådant som jag tycker är tråkigt :/

    SvaraRadera