måndag 22 november 2010

Vecka 47 inleddes med spinning!

Tänkte köra mitt sedvanliga pass på crosstrainern idag, men fick för mig att gå på spinning istället. Och jag hatar det där passet lika mycket nu som jag gjorde tidigare i höst, haha!

Nog för att man får upp flåset rejält men det är på gränsen till mjölksyra redan efter uppvärmningen. Eller ja, uppvärmning förresten... det är köttning direkt från första stund. Inget väcka kroppen till liv här inte utan det är direkt upp till 110%. Sedan fortsätter det så, i 35 minuter. Förutom i slutet då man får köra en tung backe som nedvarvning :-P

För mig var det i alla fall omöjligt att hänga med i tempot. Och stå i "position 2" och cykla som en dåre, det gick inte. Jag fick lov att sitta ner då istället eftersom jag inte kunde hålla tempot stående. Egentligen är inte konditionen problemet för hjärtat hade orkat lite mer. Men inte benen!

Men musiken är ju bra i alla fall! Alltid något!

12 kommentarer:

  1. Usch, jag gillar inte heller spinning. Tycker det är grymt tråkigt. Men alla bloggare skriver sånna hyllningsinlägg till spinning så jag testar med jämna mellanrum för att se om det är roligt, men det är lika trist varje gång.. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte spinning generellt är tråkigt. Men just det här passet är inte kul enligt mig då! =)

    SvaraRadera
  3. Spinning är grymt, med rätt ledare, musik och team! Mitt favoritpass är ett 75 min tour de france pass m samma människor, är ju tom ett team red dragons "we ride with fire and burning hearts" det du :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar mest då passen är lite blandade. Inte bara kötta, kötta så snabbt man kan i 30 minuter. Fine att det var lite blandat i och med att man både satt och stod... Men oavsett motstånd skulle man köra på i typ samma takt. I don't like!!

    Jag tycker 55-passen är tillräckligt långa, sedan är jag less på att sitta på cykeln :P Var på ett 70's pass en gång men då var det för mesigt tempo istället =)

    SvaraRadera
  5. Musiken är det som är absolut viktigast på ett spinning-pass. Sen gäller ju att uppladdningen är bra också. Är ju bra om man kan komma dit lite tidigare och trampa loss lite innan (om det går förstås)

    SvaraRadera
  6. På mitt favvopass är det lagom mix av allt, mkt intervaller å indelningar. 75 mon går snabbt! Tycker inte om 30 mins pass, vill verkligen köra skiten ur mig...

    SvaraRadera
  7. Jis: då ska du gå på passet jag var på idag, haha... kan lova att man inte orkar 75 min i det tempot.

    Kan lova att benen var som gelé efteråt :P räckte gott och väl med 35 min! =)

    SvaraRadera
  8. Keron: Ja det kan man ju om man går på passen som börjar 15.15! Men jag tänkte inte så långt idag, satt mest och fjös-cyklade i 5-6 min innan det började :P

    SvaraRadera
  9. Förra året körde de alla möjliga Les Mills pass på den där inspirationsdagen. BodyJam var definitivt med. Jag körde bodyAttack! Så det är väl bara att hålla tummarna.

    SvaraRadera
  10. :) det var i alla fall bra att du genomförde passet och inte gick där ifrån.
    Jag gillar att gå på första passet på morgonen eller eftermiddagen då man sitta och cykela en stund innan passet och då får jag garanterat en bra cykel :D Gillar inte de "gamla" längst bak i salen!

    SvaraRadera
  11. Tänk vad underbart det blir då du märker en skillnad, då du kan köra hela passet som instruktören, då du märker att du blir starkare. :)
    Det är en underbar känsla!

    SvaraRadera