söndag 24 april 2011

Den där solen...

Solen skiner och vi med den. Alla uppdaterar på Facebook om att de är ute i solen och hur livet leker bara för att det är vår. Och jag håller väl med, för visst känns det lite lättsammare när det är ljust och solen är framme.

Men, idag när vi satt utanför Strömpilen och solade våra bleka ansiktet så kände jag direkt att vårsolen är riktigt stark. Bara efter ca 15 minuter så började det sticka lite i ansiktet så då fick det räcka. Nog för att jag är väldigt ljus i hyn också men alla borde tänka på att inte sola FÖR mycket nu när man är så blek efter den mörka vintern.

Så det är mitt tips till er idag. Ta det lugnt i solen även fast den är så skön att vara i. Bruna hinner vi bli ändå innan semestern!

1 kommentar:

  1. Jaa, min syster brände sig faktiskt igår så den är väldigt stark redan nu :O

    SV: Hehe, så kan det gå! Tur att du hittade mig i alla fall :)

    SvaraRadera