söndag 1 maj 2011

Söndag, sol och blåsigt.

Man tror att det är varmt om man tittar ut genom fönstret och ser den blå himlen. Men det är det icke kan jag meddela. Gick ut för att gå promenad och det blåser riktigt kallt! Skulle haft pannbandet på mig för det började ila i öronen nästan på en gång.

Nåja, gick i 30 minuter i alla fall, sedan svängde jag in på affären och handlade lite. Tänkte göra hamburgare till middag idag. Fick hela 7 kr rabatt på dem också, haha. Köpte frysta 150 g, med 98% kötthalt. Hade väl förvisso kunnat göra av köttfärs lika gärna... Men idag är en lat dag ;-)

Så, jag har också läst lite om maxpulstest nu. Och det är ju svårt att göra ett riktigt test utan övervakning. Så det jag tänkte göra är att nästa gång jag joggar så ska jag spurta så gott jag kan i slutet och sedan mäta upp utefter vad klockan visar där. Då lär jag ju få ett ungefärligt värde åtminstone. Ev. att man kan lägga på några slag för jag tror inte man kan ta ut sig själv maximalt helt ensam. Jag tror inte jag vill det heller ifall man riskerar att svimma, haha.

3 kommentarer:

  1. Köpte du ICA's egna hamburgare? Dom brukar jag köpa, tycker dom är riktigt goda! Blir supersmarriga att grilla dessutom. :)

    SvaraRadera
  2. Lina: Ja det är ICA's egna!

    SvaraRadera