tisdag 21 juni 2011

Träningstisdag

Körde ett pass efter jobbet idag. Crosstrainer + stakmaskin i 25 min, sedan blev det lite styrke för ryggen i 20 minuter. Hann med de stora muskelgrupperna i ryggen! Visste att jag skulle ha tappat en del, men inte så farligt som befarat. Så det kändes ju bra att man inte är helt grön igen liksom!

Känner dock att ryggen blivit lite svagare så det är väl bra man kommer igång med styrketräningen igen. Bara det att jag tycker det är så sjukt trist oftast. Ben hatar jag att träna t.ex. Ryggövningarna är OK, axelövningarna är skitjobbiga, magen är också tråkig att träna så det är väl tur man kopplar in de musklerna i många andra övningar...

Men jag ska försöka se bortom det trista och göra det ändå. För man får ju inga muskler av att undvika gymmet bara för att det är lite halvtrist emellanåt, haha! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar