fredag 15 oktober 2010

Fem veckor senare

Det är snart fem veckor sedan jag började köra igång ordentligt igen. Kolhydratnivån ströps och träningen blev lite seriösare. Och nog har jag hållit igång en del ändå!

Visst, jag har fuskat med kosten för mycket för att få superresultat. Jag har väl egentligen kunnat röra mig mer också men jag har alltid tränat när jag har velat och det har varit i stort sett kravlöst. Det har varit kul träning så gott som varje gång.

Så, eftersom jag inte mätt mig kring magen så vet jag inte vad måttbandet skulle säga. Men arbetsbyxorna går ju som sagt på och de sitter inte illa. Så det är mitt mått på om det gått bra eller dåligt, i detta fall BRA! =)

Vikten har jag inte fokuserat lika mycket på som ni vet men jag vet att jag gått ner ca 3 kg. På fem veckor är det ju inte supermycket MEN det ger ju faktiskt ett snitt på -0,6 kg i veckan vilket är helt okej! Med tanke på att jag ändå ätit ganska mycket kolhydrater så är det ett bra resultat.

Musklerna har börjat kännas lite under fettet, speciellt låren som börjar återfå sin form. Likaså rumpan känns något mer fast, haha!

Så det blir intressant att se vad kommande fem veckor har att erbjuda! Bara jag blir frisk så är det all in som gäller igen! Förhoppningsvis är jag ännu lite mindre kring midjan då =)

5 kommentarer:

  1. åh vad du är duktig! superbra

    SvaraRadera
  2. Men herrgud kvinna, 3 kilo är ju grymt. Tänk på att det är samma som jag gått upp på 10 dagar, det är verkligen sådär! :_(

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack så jättemycket för din kommentar och jag tar absolut till mig! Det var detta jag ville ha.

    Mycket av mina problem till mat ligger att jag för ett par år sedan började hetsäta. Så jag får sådana återfall då och då. Då känner man sig värdelös = äter mer. Ond cirkel.

    Förklaringen till min känslomässiga berg- och dalbana är att jag nyss kommit ur en rätt djup depression men fortfarande inte är bra. Jag är väldigt lättirriterad, vilket gör att jag ena stunden är på topp och sen nere på botten.

    Det är mycket jag behöver ändra, det är inte bara en sak utan hela mitt tankesätt, min livsstil. Men jag har dåligt tålamod och vill ibland inte förstå att detta inte kommer att vända på en dag. Det kommer att ta tid.

    SvaraRadera
  4. Du är superduper duktig! :) Tror de kommande fem veckorna kommer gå lätt.

    SvaraRadera