onsdag 6 oktober 2010

Motvind, jämt!

I Umeå blåser det ofta, kan jag meddela. Och blåser det kan ni ge er f*n på att man har motvind vart än man ska! Nu har det blåst ganska hård vind i flera dagar och jag är så less på det. Himlen är grå/vit och som sagt motvind så fort man går utanför dörren! Men man får väl vara glad att det inte regnar i alla fall... än så länge.

Var i alla fall ut på en timmes prommis nyss, efter att ha googlat mig fram till att det inte är farligt bara man går normalt och inte i powerwalk-tempo. Kändes skönt att få göra lite nytta i alla fall och inte bara sitta på den feta röven hela kvällen, hehe. Känner att jag behöver hålla igång ändå bara så man inte kommer ur rutin. Men givetvis skulle jag aldrig anstränga mig om jag var ordentligt förkyld eller sjuk.

Till middag gjorde vi hamburgare. Jag åt i salladsblad istället för med bröd. Så enkelt var det med det! Blev kladdigt så jag övergick till att äta med kniv och gaffel efter ungefär 2 tuggor.

2 kommentarer:

  1. Jajo.. men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så mycket vätska som försvinner i början? Binder verkligen kolhydrater så mycket vätska att det märks så väl när man utesluter detta?

    Tack för din peppande kommentar! :) Jag hoppas verkligen att vågen visar något fint på fredag.

    SvaraRadera
  2. Oj, det visste jag inte. Tack för info! :)

    SvaraRadera