måndag 18 oktober 2010

Nya veckor att se fram emot

Så, nu är det dags att blicka framåt ordentligt! Förhoppningsvis kommer min förkylning bli bättre och bättre så jag kan börja träna igen. Men jag ska ta det lugnt och fint tills det känns helt bra, som jag skrev tidigare. Idag är jag inte lika snorig tack och lov. Kan faktiskt känna lite smak!

Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta upp för mål för mig själv. Om jag ska bli mer extrem med kolhydraterna eller fortsätta som vanligt. Det lutar väl åt det senare eftersom det trots allt funkar bra. Men samtidigt vänjer sig ju kroppen också så det kanske är dags att "chocka" den? Men det kanske löpningen råder bot på, bara jag kommer igång med den. Det är man ju inte så van vid nu.

Lite sådär i skymundan kan man väl säga att mitt viktmål är att gå ner -2 kg till, gärna -3. Det är väl inte helt omöjligt på 5 veckor? Dvs fram till den 22 november. Ja, fan.. det kommer gå!

Just det apropå löpning, behöver tips från er nu. Ni som joggar under vinterhalvåret. Hur klär ni er? Skulle behöva tips på några bra vinterlöpar-tights eller liknande som jag kanske kan önska i julklapp. Jag har ju ett vindställ och under det har jag tidigare haft understället och så en t-shirt ovanpå det. Om det varit typ -10 har jag haft en långärmad tröja ovanpå underställströjan. Är det mycket kallare brukar jag inte springa ute. Ja mössa/pannband och vantar har jag såklart. Men kom gärna med tips som sagt!

7 kommentarer:

  1. Klart det kommer att gå! Kämpa på! :)

    SvaraRadera
  2. Dessa tightsen verkar ju bra : http://shapemeup.se/shape-me-up-testar-fodrade-lopartights/

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att köpa såna dubbar som du kan sätta på skorna, då kan du springa året runt utan att känna att du kommer halka :) Men du kanske redan har såna? :)

    SvaraRadera
  4. Lager på lager är det bästa, alltså så som du kört med hittills :)

    Det kommer hela tiden nya och bra vintertights men hittar du några som har extra värmande skydd på rumpan är det ett plus. Många tjejer fryser nämligen där. Annars är låren de mest utsatta.

    SvaraRadera
  5. SV: Ja men visst är dom! Ellos måste lägga halva sin budget på reklamutskick typ haha. Har ringt dem två gånger och sagt åt dem att sluta skicka, men men.

    SvaraRadera
  6. Jag hade gärna tagit emot tips på något bra märke om någon ids =)

    SvaraRadera
  7. Craft har riktigt bra combo-ställ som fungerar lika bra för löpning och för skidåkning om man känner för det. Rekommenderas varmt.

    SvaraRadera