måndag 8 november 2010

7 km på 33 minuter

Haha ja, idag tror jag att crosstrainern jag valde var lite felprogrammerat eller något för enligt den hann jag 7 km på 33 min! Med tanke på att jag hunnit ca. 4 km alla andra gånger så känns det inte så troligt med 7 denna gång. Men det var ju skoj att se ändå ;-)

Blev i alla fall 35 min CT och 15 minuter rodd idag. Tror jag hann ungefär 2,6 km på rodden. Så det var ju inte så pjåkigt ändå, med tanke på att jag ror på högsta nivån. Det är lätt i början men efter 5-6 minuter börjar det bränna bak i axlarna på mig.

Imorgon tänkte jag vila men på onsdag är det zumba-dax!

Förresten är det -7 grader här nu. Sitter och tinar lite innan jag kan gå och duscha. Bränns ju så förbannat på kroppen annars om man sköljer sig med varmvatten på kall hud!

2 kommentarer:

  1. Tror nog du trampade 7 km :) För enligt min mätare trampar jag mellan 5-6 km på 30 minuter :). Så du trampade nog bara snabbare idag :D:D.

    SvaraRadera
  2. Jannica: Jag vette fan... tyckte både jag fick höja motståndet och att det gick snabbare att plocka kilometrar, men inte att jag körde SÅ pass mycket snabbare att jag skulle ta nästan dubbelt så många kilometrar.

    Får prova någon av de andra också, finns ju ett par att välja mellan ;)

    SvaraRadera