fredag 26 november 2010

Inspirationsdagar på IKSU 3-5 december

Jättebra med lite specialdagar tycker jag... Men jag kan inte låta bli att ändå bli lite besviken!

Tribute to Michael J (Aerobic Dance). Var kanske kul första gången de körde det, men nu har de tjatat om tributen ett antal gånger faktiskt. Jag vet inte men känns urtjatat!! Även om det är en kul klass. Dansa som MJ liksom! Men nytänkande? Not so much!

Live DJ (Cykel). Ja det är kul med Live DJ faktiskt, har själv varit på ett pass eftersom det verkar vara återkommande varje år. Återigen... inget nytt dock. Hade kunnat vara skoj om det varit en annan DJ än sist och annan musik! Och ärligt... house är inte skitkul att spinna till... enligt mig då!

Tycker egentligen det hela inte kändes nytt och fräscht. Typ några spinningpass med olika teman så som schlager, "När och fjärran"... ja osv. Ja 7 olika tema-cykelpass totalt tror jag det var.

Men självklart lite saker som känns skoj med och som inte finns på IKSU nu. Typ Gympa Dans, House (dans), Pole Dance, Djupvatten (vattengympa), Pilates Cirkel. För att nämna några exempel. Plus att det är kul att det blir nya releaser på alla Les Mills-pass

Så jag menar inte att det är ett dåligt initiativ. MEN jag hade gärna sett något nytt än sådana pass som de redan nött några gånger redan.

Typ, varför inte lägga in ett RPM-pass istället för ett av alla andra cykelpass. Eller varför inte lägga in något annat pass från Les Mills. Exempelvis BodyStep eller BodyJam - som faktiskt finns på mindre gym i denna stad till och med!

Jaja, man kan inte få allt och IKSU har riktigt bra utbud. Det finns något för alla, gammal som ung. Men för mig personligen hade de kunna fimpa ett antal BodyPump-pass (de har mellan 3-5 sådana pass om dagen som inte ens är fullbokade) för att förnya och förbättra kvalitén på stället ytterligare med lite andra pass. Förhoppningsvis blir det i framtiden!

Jag vet att de haft tema-helger innan då de kört t.ex BodyJam och BodyStep, så jag får hoppas på en sådan framöver! =) Då ska jag vara med!

2 kommentarer:

  1. :D eftersom jag inte har hängt så länge på IKSU tycker jag att nästa helg ska bli kul, men tyvärr krockar olika pass på lördagen, som jag hade velat gå på!

    Det komiska är ju att de har releaser i bodycombat och body balance med en gästinstruktör, från ett annat lokalt gym (träna) där har de både body step,body jam och bodyattack (som inte just den inbjudna instruktören kör), så varför inte bjuda in några fler av deras instruktörer som har dessa pass istället!
    Håller med, även om jag kommer få(förhoppningsvis) en trevlig nästa helg ;D

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert bra :)

    Jag har själv tränat på Träna så det är därifrån jag minns BodyStep och BodyJam... Träna är ett bra gym tycker jag! Hade forsatt träna där om jag inte hade bott närmare IKSU faktiskt.

    SvaraRadera