tisdag 23 november 2010

Min dumma tånagel

Har haft ont i lilltån idag. Min tå är lite defekt så nagelbandet liksom växer ut lite grann på sidan. Så idag har det skavt och haft sig så jag har knappt kunnat ha skor! Gör ju riktigt ont när man fastnar i sockan... Har klippt till det nu men kommer inte åt den sista stumpen som sticker ut... suck!

Annars så är jag butter idag för det är dags för "lingonvecka" nu. Svullen mage är bara förnamnet! Gått och muttrat för mig själv och tyckt brallorna stramat lite väl mycket, hehe.

Vi skall göra Chicken Tikka Masala till middag idag i alla fall och har slagit på stort och köpt orientaliskt tunnbröd också. Typ som naan-bröd! Så det tänker jag unna mig idag. Till lunch åt jag tacosallad!

Nu soffslapp.

4 kommentarer:

  1. Kanske är nageltrång? Det har jag till o från på båda mina stortår. Fick tips av läkaren för det. Ha fotbad med grönsopa eller ta en bomullsbit med sprit och trä runt tån så den lixom torkar ut. Klipper man för långt ner kan det ofta bli värre för då växer den lixom lite fel, de felet gjorde jag :/. Jobbigt med lingonveckan. Jag äter minipiller och de är de dummaste jag gjort. Ibland har jag mens i 3 dagar, ibland 2 veckor o ibland aldrig. Ska kräva att få Ppiller nu när jag gått ner i vikt lite :P Hon sa jag inte fick de för mitt BMI va för högt och för jag inte kunde fråga om min mamma hade haft propp o grejer. Men nu borde de ju gå :). God mat du verkar göra, bju på recept sen ;)

    SvaraRadera
  2. Jannica: Näe det är inte nageltrång utan det är som nagelbandet vill växa utanpå! Nu har jag klippt av den så det är bra igen :)

    Jag kan inte äta varken mini eller vanliga piller, får typ mensvärk 1 vecka innan mensen kommer. Sen får jag typ klåda och eksem.

    Sofia: oh yes indeed! Men bara att bita ihop!

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem stundtals, men då tejpar jag lilltån med lecaplast (plåstertejp på rulle) och låter det sitta tills nagelbandet beter sig som det ska igen. brukar vara behövligt då nagelbandet precis är påväg att väga ut....

    SvaraRadera