lördag 24 april 2010

Roligt joggingpass!

Kändes riktigt kul att jogga idag! Började lite segt med motvind och mjälthugg men det gick sedan över! Joggade på i bra tempo hela vägen och det gick förhållandevis lätt, förutom i uppförsbackarna. Vilket kanske inte är så konstigt! Hehe.

Äntligen har jag passerat 5 kilometersgränsen också! Blev t.om 5,2 km! (eller ja, 5,18 om man ska vara noga...). Känns bra mentalt för jag vet ju att jag orkar 5 km. Jag vet att jag orkar längre i det här tempot. Det är bara att nöta på så kan jag lova er att milen inte är långt borta!

Tidsmässigt börjar jag komma tillbaka till tiderna jag orkade springa på förra året. Inte riktigt än, men snart är jag där! Jag är grym! Längtar tills jag kommer under 7 min/km. Och A är också grym för han var ju med idag också! I sina nya Biom-B från Ecco =) Han kan garanterat springa lite snabbare, men höll mitt tempo snäll som han är

Tack Peter för att du har försett oss med så bra skor! =)

Sträcka: 5,18 km
Tid: 36:20 min
Snitttid per km: 7:01 min/km

1 kommentar:

  1. ÅH va skönt att spräcka gränsen :D Bara att kämpa vidare, klart u kommer under 7min/km ;)

    SvaraRadera