söndag 9 maj 2010

Otroligt tunga ben

Idag var det inget roligt att jogga. Benen var extremt tunga och det var nära att jag stannade för att gå flera gånger, men jag höll mig springandes som tur var! Annars hade jag nog blivit lite besviken på mig själv tror jag. Flåsade dock som en idiot och det blev aldrig den här behagliga joggingen som känns "lätt" och när man tänker att man kan fortsätta lite till för att andningen och benen känns ok. Icke sa nicke. Det var ren och skär plåga hela vägen.

Blev bara Ålidhem runt dessutom för det kändes sååå tråkigt. 3,5 km alltså, vilket är lite i kortaste laget nu när jag gärna vill springa 5 km eller mer. Men huvudsaken är ju faktiskt att jag tog mig ut! Inte hur långt eller hur snabbt det går. Och jag stannade inte eller gav upp vilket är en seger i sig!

Tiden blev dock helt okej, trots att jag tyckte det gick långsamt! Är glad varje gång jag springer under 7 min per kilometer!

Distans: 3,51 km
Tid: 24 min
Snittid: 6:50 min/km

PS. Förresten, foten kändes inte av alls och det är jag så glad över! Bara lite knak och gnissel i leder och knän de första hundra meterna men det är väl inte så konstigt när man inte tränat på nästan en vecka. Det gick över snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar