torsdag 20 maj 2010

Promme!

Tog en promenad efter middagen idag med K. Gött att röra sig lite trots att mina knän har tjorvat lite idag. Lika bra att bara ta det lugnt då! Min käre sambo är däremot och springer Blodomloppet! Är väldigt stolt över honom som också kommit igång med jogging i år! =) Vet inte varför jag inte själv valde att vara med, men jag är nog inte så mycket för att tävla osv. Eller ja, det är väl många som är med för skoj skull bara och går hela vägen förstås! Sen är jag kanske lite rädd att vara så långsam och sådär också. Prestationskrav liksom. Aja, en annan gång så kanske!!

Under promenaden köpte vi faktiskt också en mjukglass. Men det var ju så himla varmt och så lockande med något gott och kallt så ja... så blev det!! Det var värt det!! =)

I övrigt har jag en katt som är helt galen för att jag har stängt dörren till sovrummet?! Han kutar runt och jamar som en tokig. Alldeles som han inte har tillräckligt med utrymme att hänga på. Var tvungen att stänga så jag kan öppna fönstret och kyla ner lite tills man ska sova. Är skitvarmt!!!

1 kommentar:

  1. Förstår hur du tänker angående prestationskrav i samband med lopp och så vidare. Tror det har och göra med att man lätta kopplar lopp till "tävling", men egentligen är det ju faktiskt inte så. Som du själv säger är det ju många som till och med går hela lopp, så man behöver ju aldrig vara oroad över att vara för långsam i sådana sammanhang! Jag sprang mitt första lopp någonsin nu för bara några veckor sedan, och jag tyckte att det var grymt kul, över förväntan!! Så jag tycker absolut att du skall släppa på prestationsångesten och testa på att springa något lopp :)

    SvaraRadera