tisdag 27 juli 2010

Hemma, nya tag och byxor som garanterat stramar

Det är skönt att vara hemma igen! Ska bli nya tag nu, det kan jag lova. Har inte vågat pröva arbetsbyxorna än men jag misstänker att jag knappt kommer att få igen dem! Blir till att försöka vara lite halvsund i alla fall, nu under sista veckan på semestern. Sedan bär det av ordentligt. Nu vill jag bli tränad igen och ha bra kondis!!

Men förra veckan så gick vi faktiskt en ordentlig långpromenad i Åkersberga. Av misstag, men ändå! Skulle traska till centrum som ligger ungefär 5-6 km från min systers hus. Vi råkade gå åt fel håll i en korsning så vi gick lätt över en mil. 2,5 timmar tog det innan vi kom fram! Då var jag aningen mör i fötterna kan jag meddela... haha! Det blev också en kort prommis i lördags också men den var nog bara på 2-3 km =)

Nu ska jag äta kycklingsallad och sedan måste jag duscha! Har varit i stugan hos pappa i 2 dagar och där finns bara kallvatten och utedass!

2 kommentarer:

  1. All motion under semester är ju bra motion. Åker bort imorgon och hoppas på att komma ut på några promenader men det är ju inte lika lätt :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, ingen dålig promenad! Jag har inte tagit fel i en korsning men däremot missbedömt avstånd rätt rejält... Jag gickochgickochgick och kom aldrig fram. Väl framme blev jag ju inte gladare av att behöva gå lika långt igen för att komma hem... Men men, kroppen mår säkert bra av en rejäl motionsvända då & då! ;P

    SvaraRadera