fredag 16 juli 2010

Promenad/jogg

Var ute en timme förut ganska precis. Promenerade och joggade bort till ett elljusspår, runt kortaste vändan och hem igen. Det blev strax över 6 km allt som allt. Jag gick mycket mer än vad jag joggade. När jag väl sprang blev det kanske någon minut i taget. Men det skiter jag i. Har känt ända sedan jag började få ont i ett knä att löpningen varit pest och pina så att ta några löpsteg är en framgång, så att säga!

Det var skönt trots att flugor och mygg flockades runt mig då jag började svettas ordentligt där i skogen. Fick hela 7 myggbett!!! Nästa gång får jag nog ta myggspray på mig. Det gjorde inte heller ont i knäet så det var ju bra! Däremot stramade det i ena höften, men det beror nog på ovanan. Har ju faktiskt inte ansträngt mig så mycket på länge.

Får se nu om jag kan komma igång så smått med joggingen igen eller om det behövs ännu mer uppehåll. Sen när jag är tillbaka på jobbet igen ska jag nog fråga en av PT/sjukgymnasterna vad som kan vara fel... om jag ska ändra på något eller så. Det är tur man äter lunch i samma rum liksom =)

3 kommentarer:

  1. Usch inte kul att ha ont i knäna, då gör du rätt i att ta det lite lugnt, löpning skulle ju bara förstöra. Kom precis in från löptur jag också och fick nog exakt lika många myggbett varar ett i ansiktet, inte kul!

    sv: jag testar en work out-dvd som Jillian från Biggest Loser har (http://minnesotamom.files.wordpress.com/2009/04/30day.jpg) meningen är att under 30 dagar slimma kroppen lite med 25 min work out i 3 olika nivåer. Det är kombination styrka, cardio och abs och designad så att man förbränner så mycket som möjligt under den tiden. Än så länge är den bara grymt jobbig men man känner en skillnad i kroppen så vem vet kanske fungerar ;)

    SvaraRadera
  2. åhh, myggbett är hemskt! men jag har faktiskt inte fått något i år (än).. och som jag gnäller över raspbaggarna på stranden idag :P haha!

    SvaraRadera