fredag 16 juli 2010

Stökiga Emma

Jag måste vara väldigt ickepedantisk hemma. Lite lustigt med tanke på att man jobbar som städare, haha. Nej, men jag har damm i hörnen... eller vem försöker jag lura? Överallt är det damm på golvet känns det som. I alla fall nu i sommartid. Jag lägger kläder och prylar på hög lite här och var och disken blir ofta kvar lite väl länge i diskhon. Jag har inte i mig att diska undan direkt efter middagen är lagad och uppäten.

Jag tycker andra har så fint och städat hemma. Inte en pryl någonstans, inte ett klädesplagg som hänger över en stol eller ligger på sängen. Vad gör folk av sina kläder som de använt? Eller slänger man direkt en tröja man använt en dag i tvättkorgen? Eller lägger man in använda kläder i garderoben igen, bland de rena?

Förvissa kanske många gör som jag gör: Attackstädar när man får reda på att det ska komma hem folk på besök? Haha!

Jag önskar dock jag kunde hålla lite mer ordning dock. Men det är väl bara att inse att man inte är en sån som automatiskt plockar undan saker. Men man kanske kan bli lite duktigare i alla fall? =)

Nu ska jag ta och röra på mig lite tror jag. Det är varmt som tusan ute fast solen inte skiner för tillfället. Perfekt att gå och och motionera lite i alla fall. Vilket det blivit alldeles för lite av senaste tiden....

6 kommentarer:

  1. Åh, den ljuva attackstädningen!! Tänk om man hade fått den där genen som gjorde att alltid automatiskt hängde upp allt och stoppade undan?

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig. Särskilt det där med kläderna alltså, man har ju lite olika kläder "på gång" samtidigt liksom, och då hamnar dom ju i en fåtölj i sovrummet eller lite varstans haha ;p

    SvaraRadera
  3. Haha, jag känner igen mig så väl i klädhögar och attacstädning! Vilket härligt ord förresten :)

    SvaraRadera
  4. Jag är precis likadan, problemet är att min sambo är värsta pedanten, ingen bra bladning direkt ;P men man får hitta en lösning nånstans mitt emellan

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag attackstädar rätt ofta... :D Men när det gäller använda kläder (som inte är smutsiga) så åker de oftast ut på balkongen för att vädras och sen in i garderoben igen. Fast liiiite för ofta hamnar kläderna över datorstolen så min dammigaste plats i hemmet är skrivbordet... :P

    SvaraRadera
  6. haha jag attackstädar som bara den!

    SvaraRadera