onsdag 12 januari 2011

Ett bra första intryck!

Tog oss en promenad till ICA Maxi för att få prova på lite med 305:an. Och jag är hittills nöjd! Förde över informationen till medföljande program så man kan se hur snabbt man promenerat osv. Gick även superbra och lätt och ladda över till FunBeat! Den gjorde någon liten avstickare på ett ställe på kartan men annars följde den sträckan så gott som exakt. Hoppas det fortsätter så. 

Skall bli riktigt skoj att hålla koll på kilometertider och puls framöver när man joggar! Jag lär bli peppad på att slå mina egna tider :-D Anders blev lite avis tror jag. Tekniknörd som han är... hehehe!

Det är massor med finesser och jag fattar inte ens hälften, men man får väl prova sig fram. Sedan tipsade någon om ett annat program till den? SportTracks, eller något, som skulle vara bättre. Berätta gärna mer om det och var man får tag i det!

3 kommentarer:

  1. Här: http://sporttracks.se.malavida.com/d5496-ladda-ner-windows

    Man kan ju göra olika "fönsterupplägg" i den så att det passar löpning, cykling och annan sport. Det gäller att hitta det man vill kunna snabbt slänga ett öga i den så man kan tex hålla koll på medeltakt under passets gång tycker jag =) Jag brukar ha sträcka, tid, takt och medeltakt så jag kan kolla under tiden. Har lite annat när jag kör intervaller.

    SvaraRadera
  2. Sporttracks använde jag flitigt förr, men nu använder jag mac och det finns tyvärr bara för PC.

    Så jag använder funbeat och garmin connect som också är riktigt bra. Enklare än sporttracks, men snyggare och roligare samtidigt som du kommer åt det från vilken dator som helst.

    http://connect.garmin.com/

    SvaraRadera
  3. Jag använder garmin training center, sporttracks, funbeat och garmin connect.

    Garmin Training Center för att editera intervaller och program på klockan.
    SportTracks för att det är enklare snyggare och bättre än garmin training center
    Funbeat och Garmin Connect för att ladda upp publikt.

    SvaraRadera