söndag 13 februari 2011

Dagens middag

Experimenterade som sagt lite förut med maten. Jag vet inte om det blev jättebra egentligen men inte så himla dumt ändå. Inget fel på smaken.

Jag tog  i alla fall blomkål som jag mixade med lite smör, kanske en matsked. Sedan blandade jag i peppar, salt,  vitlök och rödök som jag hackat. Även några matskedar creme fraiche. Bredde ut detta i botten på en ugnsform sedan lade jag lax ovanpå som jag pepprade med citronpeppar. Lade klyftor med gul lök i också.

Mycket lök, hehe...

Till detta åt vi en sallad bara. Blev ganska mätt faktiskt, men jag hade egentligen tänkt ha till mer blomkål på sidan av men jag glömde av att koka mer. Men som sagt, jag gick inte hungrig från matbordet!

Vill man inte äta potatismos är blomkålsmos helt okej! Detta blev väl någon slags variant av det. Hade ju lika gärna kunnat ha det på sidan av istället för att stoppa in det i ugnen tillsammans med fisken.

Godkänd middag med tanke på att jag bara hittade på allt eftersom jag lagade maten, haha!

5 kommentarer:

  1. sv: Nej precis =) Men försöker att äta regelbundet ändå =)

    SvaraRadera
  2. Det lät väldigt smarrigt! =)

    SvaraRadera
  3. Blomkålsmos är inte alls dumt

    SvaraRadera
  4. Oh blomkålsmos är så gott så gott.

    SvaraRadera
  5. Alltid kul o intressant att experimentera lite :D

    SvaraRadera