lördag 12 februari 2011

Kokospannkaka

Provade att göra kokospannkaka idag till lunch. Har läste om det i flera bloggar och det lät ju lockande! Istället för grädde hade jag i mjölk så då blev receptet såhär:


1 dl riven kokos
2 ägg
1 dl mjölk
En nypa salt

Vispa ihop allting och låt det sedan svälla en stund i kylen. Skall tydligen bli lättare att steka då.

Man kan ju säga att det verkligen blev pannkaka av det hela. Haha! Gick knappt att vända för de föll bara sönder hela tiden. Men jag vet inte om det skulle bli bättre med grädde i istället. Kanske!

Mitt tips är i alla fall att göra små plättar istället för stora pannkakor! Lättare att vända dem då.

Smaken var OK, men väldigt mättande och jag blev snabbt less. Så, nja ingen höjdare kanske... Åtminstone inte i matväg. Efterrättsväg däremot, då funkar det nog bättre!

Älskar man kokos kommer man dock gilla dem med största sannolikhet! =)

4 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar :)

    SvaraRadera
  2. Mums gott, det där receptet ska jag spara!

    SvaraRadera
  3. Har du testat coltings pannkakor?

    SvaraRadera
  4. Christer: Nej det har jag inte gjort! kanske man borde prova.. Men samma där, känns mer efterrätt!

    SvaraRadera