fredag 11 mars 2011

Blondinbellas vikt

I detta inlägg skriver Bella att hon väger mellan 68-70 kg. Det trodde jag faktiskt inte. Trodde hon vägde mindre. Å andra sidan är hon 170 cm lång så BMI blir ju fullt "normalt".

Och folk tjatar om att hon blivit tjock? Herregud.... Men ja, jämför man med hur hon såg ut på den här bilden, så är hon väl "tjock" nu då. För i ungdomars ögon är ju "Kissie's" retuscherade bilder idealet.

Jisses, säger jag bara. Man upphör aldrig förvånas över folks dumhet.

4 kommentarer:

  1. Hon är sjukt snygg och en fantastisk förebild :)

    SvaraRadera
  2. Oj, det trodde inte jag heller! Shit... Jag trodde hon låg mellan 55-60 kg. Det där med att gissa folks vikt är ju skitsvårt!
    Men att folk säger att hon är tjock?! Åh, idioter säger jag bara om dem...

    SvaraRadera
  3. Jennifer: Ja det är hon =) Det är synd att folk skall vara så missunsamma!!

    Lina: Ja det trodde jag med! Men visst, man har ju sett att hon ökat lite i vikt senaste året, men jag trodde ändå inte att det var sådär pass mycket... Har läst för längesedan att hon vägde 57 kg

    SvaraRadera
  4. Jag läste inlägget också och många av kommentarerna. Det visar ju bara på att många/de flesta av oss inte har en verklig bild av normalvikt. Eller att vi lägger alltför stor vikt vid vilka siffror vågen visar.

    Heja Blondinbella, hon gör en hel del för unga tjejers självkänsla!

    SvaraRadera