måndag 18 april 2011

Jag tar mig i alla fall runt...

Joggat idag, en kort sväng. Eller ja, en normal sväng för mig i nuläget. Jag orkar liksom inte! Men jag vet ju att om jag nöter vidare så kommer jag också orka längre och snabbare. Men det är ju så sjukt jobbigt i början när man inte joggat regelbundet på riktigt länge. Knän och ben måste vänja sig att springa igen också.

Hur som helst gick det väl ändå rätt bra. Inte fort som sagt, men det kändes hyfsat. 3,18 km på 23:25 min. Denna tid inklusive gång i början och slutet kan tilläggas. Av det jag sprang såg det ut såhär:

Kilometer 1: 7:08 min
Kilometer 2: 6:53 min
Sista 801 m: 5:35 min

Genomsnittlig puls: 175 slag/min
Maximalpuls: 199 slag/min

Som sagt... det är bara att nöta på! Och det är mycket roligare att ha Garmin 305 att springa med! Behöver inte tänka så mycket utan den räknar ju ut allt jag behöver veta sedan. Slänger bara ett getöga emellanåt så man vet ungefär hur långt man tagit sig! Bästa köpet!!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! =)

    Kör också med Garmin och ja..det blir mycket roligare!

    SvaraRadera
  2. Det var väl ändå en helt okej tid! :D Bara att kämpa på som sagt :)

    SvaraRadera