onsdag 4 maj 2011

Dagens jogg

Idag var det dags för jogging igen, speciellt eftersom det inte blev av igår. Körde en runda som faktiskt kändes ganska enkel, men det var väl för att en lång bit var lite lätt nedför. Men då får man ju känna sig lite duktig i alla fall, hehe.

Lite siffror:
Total tid: 28:12 min
Distans: 4:07 km
Snitt: 6:55 min/km
Medelpuls: 176 bpm (hela rundan)
Maxpuls: 201 bpm (sista uppförsbacken)
Jag tänkte ju att jag skulle försöka räkna ut maxpulsen denna gång, men när jag kom ihåg det hade jag för lite kvar att springa och så var jag kissnödig så ville bara hem, haha. Försökte lite halvhjärtat i en uppförsbacke och där uppnådde jag 201 bpm. Men då känner jag ändå att jag kan ta ut mig mer så man kan nog räkna på några slag. Skall göra ett nytt försök nästa gång, i en lite längre backe!
Under de kilometer jag joggade utan att gå hade jag en genomsnittspuls mellan 184-195 bpm och det var inte dödligt jobbigt faktiskt... men självklart ansträngande. Så därför bör jag väl ha lite högre maxpuls än vad jag satt, vilket är 198 bpm. Nu hittar jag självklart inte igen var man ändrar maxpulsen på Garmin... hahaha!

Skitsamma, får greja med det sedan, nu är det middag! =)

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som har kommit igång så bra med joggningen, borde jag oxå ha gjort, men men :D

    SvaraRadera