fredag 6 maj 2011

Födelsedagskalas x2

Imorgon kl 08.00 åker vi till Sundsvall för att i första hand fira min farmor som fyller 90 år. Det var ju nyss jag var liten och hon skjutsade mig på sparken till Konsum eller hämtade mig och grannungarna på skolan/fritids. Eller när jag sov över och vi lyssnade på radio ända tills klockan blev jättemycket (i ett barn mått mätt... hehe).

Lilla farmor. Som hon ställt upp och tagit hand om mig och så många andra barn genom åren. Nu är det hon som får bli uppassad för man orkar inte göra så mycket när man är så gammal. Otroligt ändå att hon fortfarande bor i sin egna lägenhet med bara hemtjänst som kommer 2 gånger om dagen och tittar till henne.

Än är det lite glöd kvar i gumman. Så på söndag skall hon firas!

Imorgon åker vi till min låtsassyster (eller vad man skall kalla det) och firar hennes 40 årsdag dessutom. Så det blir kul att se lite folk man sällan träffar.

Nästa gång det blir Sundsvallstripp hoppas jag på att träffa lite kompisar också. Var ju snart 1 år sedan sist. Eller ja, Erika träffade jag ju igår över en fika när hon var till Umeå över dagen =) Det är synd det är så långt mellan städerna. Från Umeå är det långt till allt, haha!

1 kommentar:

  1. :-) ja jkag håller verkligen med, från Umeå är det verkligen långt till allt!
    Trevligt helg!

    SvaraRadera